Kontakta oss

Kontakta oss

Vi svarar gärna på alla dina frågor och funderingar, oavsett om det gäller nytt boende eller sortering av matavfall. Ring, maila eller kika förbi hos oss så hjälper vi dig.

Kontakta oss

Vi svarar gärna på alla dina frågor och funderingar, oavsett om det gäller nytt boende eller sortering av matavfall. Ring, maila eller kika förbi hos oss så hjälper vi dig.

Vi hjälper dig gärna...

...men du kan också hitta svar på andra sätt.

Testa gärna att göra dina ärenden på Mina sidor.

Mina sidor

Telefon: 010-355 70 50

Kundservice öppettider:

Måndag-torsdag: 08.00-16.00

Fredag: 09.00-16.00

miljoenergi@vastervik.se

Behöver du inte ha svar på en gång? Skicka e-post, vi svarar vanligen inom 24 timmar.

 

Vi byter telefonnummer

Den 12 november byter Västerviks kommunkoncern och de kommunala bolagen Västervik Miljö & Energi AB samt Västerviks Bostads AB telefonnummer. Vi byter från 0490- och 0493-nummer till 010-nummer.

Hur ser förändringen ut?

Alla telefonnummer som idag börjar med 0490–2 byter till 010–35 till exempel 0490-25 40 00 som efter nummerbytet blir 010-35 540 00.

Alla telefonnummer som börjar med 0493–2 byter till 010–355, till exempel 0493–216 20 som efter nummerbytet blir 010–35 516 20.

När sker nummerbytet?

Fastsatt tidplan för nummerbytet är 12 november 2023.

Byts alla telefonnummer?

Alla telefonnummer som idag börjar med 0490 och 0493 byter telefonnummer.

Vad händer om någon ringer ett gammalt 0490- eller 0493-nummer efter nummerbytet?

För att minimera påverkan kommer den som ringer ett gammalt 0490- eller 0493-nummer under en 12 månaders-period mötas av ett talsvar med information om nytt nummer.

Från och med den 13 november möts den inringande av talsvar med nedan eller likande information:

  • Abonnenten du söker har bytt nummer, det nya numret är 010–35 XXX XX.
  • Vi har bytt telefonnummer, vårt nya nummer är 010–35 XXX XX.

Du kan alltid ringa Västerviks kommuns växel om du är osäker. Växeln nås från och med 13 november på 010-35 540 00.

Varför ska Västerviks kommunkoncern byta telefonnummer?

2016 gjorde Kalmar läns myndigheter (11 kommuner och regionen) en gemensam upphandling av telefoni och datakomtjänster.

2020-03-24 fattade Västerviks Kommunstyrelsen beslut att Västerviks kommunkoncern skulle genomföra nummerbyte till en ny länsgemensam nummerserie.

Bytet är en del i digitaliseringsutvecklingen där dagens telefonnummer börjar att ta slut. Förändringen är en del i samverkansarbetet mellan Kalmar läns myndigheter och regionen.
Varje myndighet har sitt spann i den nya nummerserien. Västerviks tilldelade nummerspann är 010-35 500 00 – 35 599 99.

Byte av skyltar och trycksaker med gammalt nummer sker över en längre tid

Respektive förvaltning och bolag ansvarar för att material och skyltar uppdateras med det nya numret. Eftersom det under en 12 månaders-period kommer att fungera att ringa på gammalt 0490- eller 0493-nummer efter nummerbytet så finns möjligheten att byta ut det successivt.

Glöm tunnan!

Vår nya app kommer ihåg den åt dig!

Nu kan du få en påminnelse när det är dags att ställa ut tunnan.

Nu lanseras vår nya app där du kan få en påminnelse från oss när det är dags att ställa ut din soptunna! Du kan även följa din energiförbrukning, se öppettider, avtal och fakturor, eventuella driftstörningar – och mycket mer! 

Appen är självklart gratis och finns att ladda ned i App Store och Google Play. Sök på "Västervik Miljö & Energi".

Läs mer om appen här!

Vill du ha hjälp är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Adress

Besöksadress:
Lunnargatan 1, Västervik

Postadress: 
Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Felanmälan

Hittar du fel, skador eller andra risker, hör av dig så åtgärdar vi ärendet så snart vi kan. 

  • Felanmälan, enskilt avlopp görs till GDL, telefon: 0490-36 000.
  • Felanmälan fibertjänster görs direkt till din operatör, detta gäller dygnet runt.
  • Felanmälan på övriga tjänster: Kontakta kundservice på telefon 010-355 70 50.

Akuta fel

Akuta fel som innebär fara meddelas till SOS på telefon 0470-132 78.

 

 

Mina sidor

Förnya ditt avtal, få koll på din förbrukning, se dina fakturor och mycket mer. Du loggar enklast in med BankID.

Mina sidor

Sponsring

Vår sponsring baseras på ett avtal och riktar sig till lokala föreningar och arrangemang i Västerviks kommun inom bland annat kultur, idrott och samhälle, främst med inriktning mot barn- och ungdomsverksamhet. 

Läs mer och ansök om sponsring

Lämna vattenmätarställning

En gång om året behöver vi din hjälp med att läsa av vattenmätaren. På ett enkelt sätt lämnar du mätarställningen i Mina sidor.

Mina sidor

 

Studiebesök

Vi tar gärna emot studiebesök för att visa vår verksamhet. Alla besök måste förbokas. Tänk på att vara ute i god tid med din förfrågan. Välkommen att kontakta oss för mer information om studiebesök!

Beställ allmän handling

Vi är ett kommunalt bolag och du kan därför begära ut allmänna handlingar. De första nio sidorna är gratis, tionde sidan kostar 60 kronor och därefter kostar de 6 kronor styck. Att se handlingarna på plats är gratis. Skicka din beställning till miljoenergi@vastervik.se

Läs mer om utlämnande av allmänna handlingar