Tekniskhjälp med appen
Har du bekymmer att komma igång eller har svårt att se det du vill se i appen. Här har vi sammanställt en teknisk hjälp som du kan använda dig av.
Felsökningsguide
1. Starta om appen
- Stäng appen helt (inte bara minimera).
- Öppna appen igen och testa funktionen.
2. Kontrollera internetanslutning
- Säkerställ att enheten har internet (Wi-Fi eller mobildata).
- Testa att öppna en webbsida i webbläsaren för att bekräfta anslutningen.
3. Uppdatera appen
- Gå till App Store (iOS) eller Google Play (Android).
- Kontrollera om det finns en uppdatering tillgänglig för appen.
- Uppdatera och testa igen.
4. Starta om mobilen
- En omstart kan lösa tillfälliga problem med minne eller systemprocesser.
5. Rensa cache/minne (Android)
- Gå till Inställningar > Appar > [Appnamn] > Lagring > Rensa cache.
Obs: På iOS finns inte samma funktion, men en omstart kan ha liknande effekt.
6. Logga ut och logga in igen (om problemet gäller en funktion som kräver autentisering).
- För att logga ut väljer du de tre strecken högst upp i appen (menyn), och sedan "Logga ut från Mina sidor". På samma sätt kan du logga in igen. Ibland kan en ny inloggning lösa problem med användarkonto eller session.
7. Testa på en annan enhet
- Om möjligt, testa appen på en annan mobil för att se om problemet är enhetsspecifikt.
Får du inga notiser från appen?
Du behöver logga in i appen för att löpande få meddelanden vid tömning av dina kärl, och även framöver för att få notiser vid strömavbrott som påverkar dig och andra driftlarm. Att stänga appen har däremot ingen betydelse, du kommer fortfarande att få ett meddelande så länge du inte aktivt loggat ut.
Om du inte får notiser
- Gå till appen Västervik Miljö & Energi
- Välj undermenyn (tre streck upptill i appen) och Logga ut från Mina sidor
- Stäng sedan ned appen
- Öppna appen Västervik Miljö & Energi igen, gå till samma undermeny som nyss och välj Logga in till Mina sidor
- Logga in
- Nu ska du få notiser så länge du inte aktivt loggar ut ur Mina sidor. Du kan alltså stänga ned appen, men ska inte logga ut.
- Kolla också i inställningarna i telefonen att notiser är påslaget för appen Västervik Miljö & Energi.
Frågor och kontakt
Om det fortfarande inte fungerar eller om du har frågor, varmt välkommen att kontakta kundservice.