Driftinformation Realtidsmätaren
Lokal felsökning
Genom att läsa av LED-signalerna på dongeln kan man få fram nyttig information som kan vara bra att ha vid felsökning och vid kommunikation med vår kundservice.
Färg på LED | Tillstånd på LED | Aktivitet | Anmärkning |
---|---|---|---|
Röd/Grön/Gul | Blinkar snabbt | Vid upp-/återstart | När R-knappen trycks in |
Gul | Fast | Dongeln är i "Access point mode" (A-läge) | Dongeln konfigurerar WiFi inställningarna |
Blå | Blinkar | Elmätaren sänder data till plattformen. | |
Blå | Fast | Ansluten till Wi-Fi men får ingen data från elmätaren. | Är HAN-porten öppen? Kontrollera med Kundservice. |
Grön | Korta blinkningar direkt efter blå blinkning | Verifierar att inkommen data är giltig. | |
Röd | Blink | Indikerar fel | Kontakta vår kundservice |
Nollställning av dongeln
Om man av någon anledning inte lyckas ansluta dongeln till sitt nätverk kan man nollställa den och påbörja installationen från början. Man behöver även nollställa dongeln och återansluta den till sitt nätverk om man bytt lösenord på sitt WiFi, bytt router eller på annat sätt ändrat inställningar i sitt hemnätverk.
Så här gör du
- Se till att dongeln har strömförsörjning via kabeln från HAN/P1-porten på elmätaren.
- Tryck in "R" knappen eller "Reset" knappen i 5 sekunder.
- Släpp knappen, dra ur kabeln från dongeln.
- Vänta 20 sekunder, starta sedan om dongeln genom att sätta i kabeln igen.
- Genomför installationsprocessen från början.